15
سپتامبر

عکاسی مدلینگ کنار ساحل


با در نظر گرفتن نقاط کانونی در این مدل عکاسی و استفاده از حالت های مانند دراز کشیدن و قدم زدن در ساحل و خیره شدن به افق محو دریا میتوانید عکس برداری را شروع کنید اما این را نیز باید در نظر داشته باشید که تمامی حالت ها و قواعده اصلی از عکس برداری از دریا را باید رعایت کنید که در ذیل برای شما عزیزان آورده شده است .

با این حال بسیاری از افراد معتقدند عکاسی در کنار ساحل یک امر تکراری است. یک نوع عکاسی که همیشه از دریا گرفته می شود و تغییری در آن وجود ندارد اما باید به این دسته از افراد گوشزد کرد که  ساحل می‌تواند بستر بسیاری از سوژه‌های ناب و جدید باشد به شرط اینکه ما از آن ژست‌ها، سوژه‌ها و لوکیشن‌های تکراری و کلیشه‌ای فاصله بگیریم و کمی نوآوری و خلاقیت در کارهایمان به وجود آوریم.

شاید یکی دیگر از نوآوری‌هایی که بتوان برای عکاسی در کنار ساحل ارایه کرد عکس سیاه و سفید باشد. عکاسی به صورت سیاه و سفید در کنار ساحل حس و روح خاصی به عکس‌های شما می‌بخشد.

یکی از مشکلاتی که در گرفتن عکس‌‌های کنار ساحل وجود دارد نبود نقطه کانونی ویژه و خاص است.  یک تکه سنگ، چند ردپا، برخورد موج‌ها، کمپ گروه نجات غریق‌ها، مرغان دریایی یا هرچیز دیگری که کنار ساحل یافت شود می‌تواند سوژه مناسبی برای عکاسی به شمار رود. حتی می‌توان از اجسام کوچک کنار ساحل که بازگوکننده داستان‌ها و روایت‌های بسیاری از رفتن به دریا هستند استفاده کرد.  به کفش‌هایی که کنار ساحل رها شده‌اند، قلعه‌های شنی که بچه‌های کوچک آن‌ها را با ساده‌ترین وسایل ساخته‌اند، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و مواردی از این دست اشاره کرد. در نظر گرفتن هر یک از این مسائل در عکس‌های گرفته شده در کنار ساحل می‌تواند جلوه‌ زیبایی به آلبوم عکس شما بدهد.برای ایجاد تنوع می‌توان زاویه دید را تغییر داد و به داخل دریا رفت (کنار دریا) و از آنجا به اطراف نگاه کرد و دنبال یک موقعیت خوب گشت.
برای عکس گرفتن در کنار ساحل دو زمان شروع و پایان روز می‌تواند جزو زمان‌‌های مناسب به شمار برود.

قانون یک‌سوم (به طور خلاصه):
در نظر گرفتن کادر به صورت یک مربع
تقسیم طول و عرض آن به سه قسمت مساوی
مشخص کردن 4 نقطه اصلی تصویر و 4 خط برای سایر عناصر موجود در لوکیشن
تلاقی نقاط برجسته و مورد علاقه روی 4 نقطه اصلی و خطوط
قرار دادن خط افق روی یکی از خطوط افقی

یکی از مشکلات رایج در عکاسی از ساحل وجود خط افق سراشیب است. ساحل مکانی است که فضای بسیار گسترد‌ه‌ای دارد و خط افق آن به طور معمول طولانی و پیوسته است. از این‌رو در نظر گرفتن یک خط افق صاف برای کادربندی کمی مشکل است. با رعایت قانون یک سوم می‌توان این مشکل را حل کرد.

زمانی که شرایط جوی نامتعادل است و بقیه از رفتن به ساحل اجتناب می‌کنند شما می‌توانید دوربین خود را برداشته و به کنار ساحل بروید. دریای طوفانی، ابرهای سیاه و باران زا، بادهای شدید و حرکت برگ‌‌های درختان کنار دریا همگی می‌توانند سوژه‌های مناسبی باشند که در چنین شرایط آب و هوایی به وجود آمده‌اند.

فیگور عکس گرفتن مدلینگ

به موهایتان ژست دهید واز حالت یکنواخت آن ها را در بیاورید اما آن ها باید به گونه ای باشند که آشفتگی ایجاد نکنند و زیاد بر روی آن فوکوس نکنید .
modelling
برای زیبا نشان دادن بازوها وکمری باریکتر از مدل بخواهید بازویش را چند سانتیمتر بالاتر آورده تا «معلق» شده و به او فشار نیاورد. و اینکه فضای اطراف کمر را باز نگه دارید کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که به دست آن ها ژستی دهید که بازو در موقعیت متفاوتی قرار گیرد، مثلا دستشان را به کمرشان بزنند.

وقتی فردی در حالت معمولی و ریلکس ایستاده، یا حتی مستقیم ایستاده تا ژست خوبی داشته باشد، قسمت خیلی کوچک شلی در زیر چانه اش ایجاد می گردد، فرقی هم ندارد که چقدر پوستشان صاف باشد. که با این کار صورتشان را بالا می برد و کار با عکاسی از سوراخ بینی آن ها تمام می شود.  در عوض، به مدل خود بگویید تا گوش هایش را جلو بدهد.

عکاسی از نیم رخ یا  از پهلو،حس لاک پشت در آمده از لاک  را در مدل ایجاد میکند .  اما نتیجه کار ارزشش را دارد.

این یک نکته ساده ولی مهم است. اگر سوژه مستقیم رو به دوربین بایستد، بزرگتر (از لحاظ سایز) به نظر خواهد رسید.با کمی چرخاندن و زاویه دادن به مدل می توانید او را لاغرتر نشان دهید .

به آن ها نگویید «به آن سو نگاه کنید»وقتی می خواهید حالتی دراماتیک ایجاد کنید. به آن ها جسمی پشت سرتان را نشان دهید تا بنگرند تا بتوانید مسیر چشمشان را کنترل کنید.

این نکته کمی پیچیده، اما مهم است.  اگر یک خط فرضی از بالا تا پایین صورت رسم کنید، این خط نباید با بینی قطع شود.

نکاتی که در بالا مطرح شدند را در لیستی به شرح  زیر خلاصه کرده ایم برای شما بزرگواران :
مو پشت یک شانه، جلوی دیگری است
چانه جلو داده شده
بازو از پهلو فاصله داده شده
پیچ کمر هیچ المان بصری عریض کننده ای ندارد
شانه ها چرخیده اند
قسمت رنگی چشم نسبت به سفید بیشتر دیده می شود
بینی خط فرضی صورت را نمی شکند

بیشتر بخوانید
عکاسی مدلینگ در خانه
پنج مدل عکسی که همه‌ی عکاس‌ها باید گرفتن آن‌ها را بلد باشند